27 Mac 2013

Menyampah Sampah Hampeh!!

Kate Gonjet ade kisah benar..
Aku punye laa dengar
Cerite punye ceriter masuklah waktu Asar
Aku cakap jom menuju kejayaan dulu
Si Gonjet nie boleh cakap, ' ko dah berjaye da dpt diploma lg tu.. '
Punyelaah paneh hati aku, sabar lagi..
Aku tunjuk bumbung masjid
Dia cakap lagi, ' ko dah kenape mok, tebiat??'
Macam aku nak sembelih jer kambing korban kat masjid tu
pastu bagi darah die minom kt si Gonjet nie..
Aku lipat kaki seluar dan tangan
Gonjet cakap, ' ko nak belasah orang ke mok? betol2 tebiat r..'
Aku bisik dekat telinge die ckp nak pergi solat
Lepas tu Gonjet nie agaknye taik telinge dah macam tembok cine
Die kata, ' Astagfirullahal'azim... tak baik..'
Aku sepuk kepale die then aku pegang kepale die
Aku tolehkan ke arah masjid..
Aku azan kat telinge die..
Barulah die sinsingkan lengan baju dan seluar..
Die terus tukar selipar, menuju ke kejayaan(masjid)..
Alhamdulillah.. Kawan aku hidup lagi rupenye..

#jadiLahSahabatYangMembawaKebaikan

Tiada ulasan: